• لطفاً خودتان را معرفی کنید

جرمن کابیرسکی، متولد کابیر،داغستان،جنوب روسیه،این منطقه مسلمان نشین بوده و نزدیک دریای خزر قراردارد.اصالتاً روس نیستم و لزگین هستم.

آیا شما تحصیلات آکادمیک و رسمی دارید یا اینکه مسیر خود را از راه دیگری پیدا کردید؟من از مدرسه هنر در داغستان فارغ التحصیل شده ام .پس از آن تحصیلاتم را تا مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد ادامه داده ام. دوره ای در زمینه طراحی طلا و جواهر نگذرانده ام و هرگز علاقه ای هم به این کار نداشتم.

  • جایگاه و موقعیت خود را در جهان هنر چگونه می بینید؟

گفته میشود من بر روی لبه جهان هنر قرار دارم و کاملا متعلق به آن نیستم. من از رسیدن به تعالی در تکنیک های طلا و جواهر لذتی نمی برم بلکه ابداع روش کاملا جدید از طراحی جواهرات وتلفیق دو رشته مهندسی و زیبایی شناسی بیشتر مد نظر من است. من از نمادهای کلیشه ای که اغلب طراحان از آن در آثارشان استفاده می کنند ، مانند قلب، گل و پروانه متنفرم. سبک کارهای من بیشتر انتزاعی و آزاد است. مفهوم زیبایی از دیدگاه من با عامه مردم متفاوت است. در هر چیزی زیبایی نهفته است و من علاقه وافری در نشان دادن زیبایی های نهفته در چیزهایی دارم که به طور متداول زشت نامیده می شوند و این یکی از دلایلی است که لوگو من یک سوسک است ، تنها نشانه ای که من استفاده کرده ام.

  • معمولا ترجیح میدید با چه موادی کارکنید؟

به عنوان یک طراح جواهر معمولا از فلزات قیمتی و سنگ های طبیعی استفاده می کنم ولیکن ترجیح میدم از موادی استفاده کنم که کمتر در جواهرات به کار می روند. به عنوان مثال استخوان، سنگ های بازالتی ساختمانی، مو ، خز ، پشم و چرم ، و اما در مورد سنگ های قیمتی من سنگ های تراش نخورده را به تراش خورده و سنگ های ناپاک را به سنگ های پاک ترجیح می دهم. من هر چیزی را که عالی نباشد و در واقع روح زندگی بیشتری داشته باشد را دوست دارم.

  • آیا ایده ای در ذهن دارید که تا به امروز عملی نکرده باشید؟

هدف من تولید انبوه طرح های مدرن و معاصر است. من تمایل به تغییر نگاه به صنعت جواهر دارم و دوست دارم جواهرات خلاقانه تر ساخته شوند و از طرفی مقرون به صرفه بوده به طوریکه عامه مردم توانایی خرید آنرا داشته باشند.

مهم ترین تحول در کار خود را در طول سال ها چگونه توصیف می کنید؟واقعا هیچی. من از طرفداران خودم نیستم!!

  • کار حرفه ای خودتان را چگونه آغاز کردید؟

من شروع کارم بعد از سال 1999 بود ، قبل از آن مدت طولانی کارخانه ساخت انبوه جواهرات داشتم . ساخت جواهرات کلیشه ای برایم دیگر جذابیتی نداشت و باید شروع به کار جدیدی می کردم که هم خلاقانه باشد و هم تکنیکی. اولین طرح من بسیار خام و ناپخته بود ولیکن مردم از آن استقبال کردند. در حال حاضر این سبک کارهای متفاوت متداول تر است ولیکن در آن زمان نمونه مشابهی نبود وکار من به سرعت موردتوجه قرار گرفت و تاحدودی معروف شدم .

  • چه چیزی الهام بخش شما در طراحی مجموعه های جدیدتان است؟ایده های شما ازکجا نشات می گیرد؟

من فقط شروع به کار می کنم،بدون هیچ تصور و برنامه ریزی قبلی که بخواهم در طراحی اجرا کنم. من کاملا مخالف هر گونه منطقی در فرایند خلق هستم. پس موم را به دست می گیرم و شروع به کار میکنم.

  • ارزشمندترین درسی که در زندگی آموختید؟

هیچ درسی وجود ندارد که به شما کمک کند که خودتان باشید.

  • به طور کل از قوانین و مسیر تعریف شده ای پیروی میکنید با از غرایزتان؟

کاملاً غریزی

  • امروزه نحوه استفاده از جواهرات چه تغییری کرده است؟

امروزه هنر معاصر موجب تغییراتی در جواهرات شده است و این تغییرات در مورد قیمت فلزات گرانبها و سنگ ها نیست بلکه در مورد کاربرد هنر در جواهرات است.

  • مخاطب هنر شما چه گروهی هستند؟

هیچ کس. من هنگام طراحی به شخصی که از آن استفاده خواهد کرد هرگز فکر نمی کنم.

  • لطفا در مورد اولین طراحی جدی که انجام دادید توضیح بدهید.هنگامی که آنرا طراحی کردید چه احساسی در مورد آن داشتید و در حال حاضر چه احساسی به آن دارید؟

من طرح انگشتری را به یاد می آورم که 120 سنگ یاقوت درآن به کار رفته بود و در قسمت خارجی تنها فلز دیده میشد. اسم این طرح را خودشیفته نامیدم ، شما هنگامی که انگشتر را به دست می کردید هیچ سنگی در قسمت خارجی دیده نمی شد ولیکن میدانستید که سنگ ها در بخش داخلی قرار دارند و آنها را حس می کردید.

  • نظرتان در مورد زیبایی طرح هایی که ارائه می کنید ؟

پاسخ به این سوال ساده نیست. زیبایی کار من بهتر است توسط دیگران دیده و سنجیده شود . من تنها می توانم بگویم که حس درونی طراح برایم بسیار مهم است و از رفتن به سوی کلیشه ها پرهیز می کنم .

اثر مورد علاقه شخصی شما در طی این سال ها کدام است؟من علاقه چندانی به جواهراتی که طراحی کردم ندارم و اثر شاخصی مد نظرم نیست و صحبت در این مورد را دوست ندارم .

نظر شما در مورد آینده جواهرات منحصر به فرد چه از نظر طراحی و چه از نظر کلکسیونرهای جواهرات لاکچری چیست؟من احتمال میدهم که مفهوم سنگ ها و فلزات قیمتی نسبت به حال حاضر ارزش کمتری داشته باشند و هنر ارزش بیشتری پیدا کند.

  • توصیه شما برای کسانی که علاقمندبه طراحی جواهرات هستند؟

در جستجوی شهرت نباشند و توجهی به نظرات مخالف نداشته باشند و کاملا خودشان باشند .

  • نظر شما در مورد طراحی کلاسیک و طراحی با کامپیوتر چیست؟

من علاقه ای به طراحی جواهر با کامپیوتر ندارم. طراحی با کامپیوتر مناسب جواهرات با ساخت استاندارد و تولید انبوه است . ولیکن به هرحال نحوه طراحی اهمیتی ندارد و یک متدی از طراحی است . در انتها مایلم اضافه کنم من به فرهنگ ایرانی علاقمند هستم و خلاقیت بسیاری در این زمینه در ایرانیان دیده ام . در جهان اسلام ، فرهنگ ایران پیشرو می باشد.

 

تماس با ما

مجموع بازدید کنندگان
28929
بازدید کنندگان امروز
108
بازدیدکنندگان دیروز
130
بازدید کنندگان هفته گذشته
668